sâmbătă, 31 martie 2012

Choux a la creme

Un desert indragit, cu o crema noua!
Pentru choux-uri am folosit o cana apa, un sfert pachet unt, o lingurita rasa de sare, o cana de faina si 5 oua.Am pus la fiert apa, impreuna cu sarea si untul.
Cand a clocotit am rasturnat repede cana cu faina si am amestecat bine, bine, pe marginea aragazului, pana a inceput aluatul sa se desfaca de pe peretii vasului.Mare grija sa nu se formeze cocoloase.Trebuie lucrat foarte repede.
Am lasat sa se racoreasca un pic si apoi am adaugat cate un ou, amestecand bine si omogenizand aluatul.Pe tava acoperita cu foaie de copt am pus mici gramajoare de aluat si am dat in cuptorul incins bine.Le-am copt 30-40 de minute( ultimele 10 minute la foc mic).
Pentru crema am pus pe foc( in cratita speciala de fiert la aburi) cantitati egale( 200 gr) de smantana batuta cu un pic de zahar si ciocolata menaj.Am adaugat 2 linguri sirop de artar si esenta de rom.Am lasat pe foc pana s-a incalzit frisca.Am continuat sa amestec crema pana s-a racorit.Am frecat 500 gr branza Mascarpone si am adaugat treptat frisca cu ciocolata.Am dat la rece 2 ore.

Am umplut choux-urile si le-am garnisit cu urmatoarea glazura: 2-3linguri lapte, 2 linguri cacao, 20 g unt, 4 linguri zahar, esenta rom.Se fierbe pana incepe sa se ingroase.Se decoreaza cat timp este calda!




Cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu