vineri, 23 martie 2012

Budinca in straturi, cu branza Mascarpone si topping de dulceata de trandafiri

Si pentru ca tot am vorbit de retete din copilarie, iata si o varianta, usor modificata, a celebrei budinca cu branza.Am folosit ca ingrediente:
-paste fierte al dente, in apa cu sare
-500gr branza Mascarpone
-200gr branza vaci
-3 oua
-zahar (100-150gr) dupa gust
-o lingura cu varf de gris
-esenta de vanilie
-coaja rasa de lamaie si portocala
-200gr stafide inmuiate in coniac

Am fiert pastele, am pus stafidele la inmuiat in coniac, am captusit o tava rotunda cu hartie de copt pe care am uns-o cu unt si am presarat pesmet, din belsug.
Am amestecat cu blenderul vertical branza mascarpone, branza de vaci si cele 3 galbenusuri cu zaharul, esenta de vanilie, grisul, coaja de lamaie si portocala.Separat am batut spuma albusurile, cu trei linguri de zahar.Cand s-a intarit, am turnat o treime peste crema de branza, l-am incorporat cu miscari usoare, apoi am adaugat si restul de albus, procedand la fel.


In tava am pus un strat de paste fierte, o treime din crema de branza cu albus(am amestecat usor crema printre paste), un strat generos de stafide inmuiate in coniac, si la sfarsit, un strat de branza-bezea.Am dat la cuptor 10 minute la foc mare(180 gr Celsius), apoi inca 30-40 minute la 160gr Celsius( se face testul cu scobitoarea).
Iata ce a iesit:





...cu topping de dulceata de trandafiri!
Cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu