luni, 19 martie 2012

Supa de pui

Cel mai apreciat fel de mancare in familia mea!Desi eu sunt moldoveanca si ador "zama" asa cum o facea bunica mea, incet, incet, m-am invatat cu stilul maramuresenesc ( sotul meu fiind din Baia Mare) si cel mai des gatesc....supa de pui.Raspunsul la intrebarea: "Ce ati mai vrea sa pregatesc?" este stiut: SUPA DE PUI! Deci: hai sa facem supa de pui! (E cineva racit? Stiu un leac: supa de pui.)

 Dar mare atentie : daca nu puneti zarzavatul care trebuie si in cantitatea care trebuie, riscati sa nu va iasa o mancare prea placuta! Atentie si cum sarati supa! Mai bine mai cate putina sare si mai adaugati cand se raceste!De preferat este puiul bio sau cel din curtea vecinului!Cu asta nu ai cum sa gresesti!Bine spalat, bine curatat!Gust deosebit!

Eu folosesc oala sub presiune, care mi se pare unul dintre cele mai folositoare accesorii din bucataria mea!Mai curat o jumatate de telina mare, 2-3 tulpini Apio, 4 morcovi mai mari, un pastarnac, 2 radacini de patrunjel, 2 cepe, 3-4 catei de usturoi, un ardei gras, o foaie dafin.Apa.Sare.Piper.Inchid oala sub presiune si o las pe foc o ora si jumatate.Sting focul si o las sa se raceasca.Separat prepar galuste sau taitei de casa.Dar sunt taietei buni si la supermaket.


Cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu