sâmbătă, 12 mai 2012

Salata calda cu cartofi noi , rozmarin si usturoi verde

Bunica mea facea un sos foarte bun in care punea usturoi verde, ulei si otet.Fie cu oua fierte moi, fie cu salata verde si cartofi.De atunci abia astept , primavara, sa rasara usturoiul verde si sa il incerc in diverse combinatii.Astazi va propun o salata calda, in diverse variante.
Varianta de baza este cu : cartofi noi( ca abia au aparut), rozmarin, salata verde, usturoi verde, ulei de masline, sare, piper, otet balsamic.
Am curatat bine( cu un burete metalic), cartofii noi( am ales cat de mici am putut).I-am pus intr-o tava, i-am stropit cu ulei, sare, piper.Am presarat usturoi verde taiat marunt si frunzulite de razmarin.Am dat in cuptorul preincalzit la 200 gr Celsius.Circa 15 minute.Apoi am adaugat 150-200 ml apa.Am mai lasat 20 minute, pana s-a evaporat apa.Am presarat un rand proaspat de usturoi verde si frunzulite rozmarin si am mai lasat 10-15 minute sa se rumeneasca cartofii.
Am spalat frunzulite mici de salata verde( tot din gradina).Am presarat usturoi verde si frunzulite de rozmarin tocate marunt.Am pus cartofii calzi peste salata.

Am facut un sos din zeama in care s-au copt cartofii si 2 linguri otet balsamic.Sare si piper, desigur!

Aceasta este varianta de baza.Buna atunci cand nu vreti sa consumati carne.
Ca variante, puteti adauga:
- oua de tara, fierte moi
-pancetta , sunca sau bacon, rumenite
- branza de capra, cascaval ras, telemea sau orice branza cu mucegai
-sau combinatii din cele prezentate mai sus

Cu drag!

4 comentarii:

  1. delicioasa salata,pe gustul meu! eu inca n-am cumparat cartofi noi anul asta , cei romanesti au preturi exorbitante

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pacat ca nu sunt incurajati producatorii individuali! Atunci ar fi preturi mai mici si ne-am putea bucura de produsele lor!

      Ștergere
  2. O portie buna de sanatate, cand toate sunt abia culese din gradina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur au alt gust fata de cele din supermarket!Si o prospetime specifica!

      Ștergere