vineri, 11 mai 2012

Fructe caramelizate

M-am gandit ca la caldura de afara s-ar potrivi foarte bine un desert usor, rapid si care sa nu ne tina mult langa cuptor.Bun si cand nu prea ai timp!
Am taiat fructe:mere, banane, kiwi,portocale.Am adaugat o mana de merisoare uscate.
Am topit pe foc 100 g unt impreuna 100g zahar.Cand s-a transformat intr-un sirop caramel ( imediat dupa ce isi schimba culoarea) am adaugat fructele, amestecand mereu.Am mai lasat un pic pe foc, pana s-au inmuiat.

Am umplut 4 cupe termorezistente cu fructele caramelizate.Am frecat 4 galbenusuri cu 4 linguri zahar pudra, pana si-au dublat volumul.Am adaugat 4 linguri de cognac (cate putin), amestecand cu grija.Am pus crema la bain marie, pana a format o pelicula.Am acoperit fructele cu aceasta crema.
Am presarat cate o lingura de zahar tos in fiecare cupa si cu arzatorul special am caramelizat zaharul.Am decorat cu frunza de lamaita.Repede si foarte bun!
Cu drag!

Un comentariu: