marți, 12 iunie 2012

Compot...de capsuni?de cirese?



Capsunile si ciresele sunt fructele mele preferate.De aceea imi place sa le am si iarna.Si cum as putea face asta?Fie congelandu-le, fie sub forma de compoturi sau dulceturi.De data aceasta m-am oprit la compot.Si daca cu capsunile a fost mai simplu, pentru ca au crescut in gradina, pentru cirese a trebuit sa merg la piata.Asta si pentru ca la compot sunt bune ciresele acelea "pietroase"( mai tari, caci altfel se vor inmuia la fiert).



Reteta e aceeasi, asa ca voi pune si pozele impreuna.Nu este o reteta foarte exacta, e usor de facut si compotul tine chiar doi ani, daca il pastrati intr-un loc racoros.Deci, se spala foarte bine fructele.La capsuni mare atentie la firisoarele de pamant!Se scot coditele.Pe cele de la cirese eu le-am uscat pentru ceai( foarte bun diuretic).Se pun fructele in borcane bine sterilizate.Nu se umplu, se pun doar pe trei sferturi.La un borcanel de 350g se pun 2 linguri de zahar, iar la cele de 800g se pun 4 linguri.Se toarna apa rece pana la nivelul fructelor.Aveti grija ca si fructele mai lasa zeama in timpul fierberii!
Daca va place puteti pune cuisoare( cate o jumatate in fiecare borcanel, pentru ca aroma e puternica).
Se fierb la bain marie in vase suficient de mari cat sa ajunga apa din cratite pana la nivelul fructelor din borcan.Dureaza 20 de minute, cronometrand din momentul in care apa din cratite a inceput sa fiarba.Borcanele se lasa sa se raceasca in vasele in care le-am fiert sau se scot si se acopera cu paturi .Se pun la rece!
Reteta este de la mama mea si o facem in fiecare an!

Cu drag!

6 comentarii:

  1. Foarte bune compoturile tale! Si eu folosesc aceeasi reteta. Si zici ca au crescut capsunile in gradina? La noi inca nu s-au facut, iar 1 kg costa aici in sat in jur de 10 lei!!! Asa ca ma multumesc doar cu privitul, deocamdata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,au crescut!Uite, am pus si niste poze!Nu sunt ele prea mari, dar sunt foarte aromate si ...naturale!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceeasi reteta o folosesc si eu la compot,dar foarte rar fac pentru ca Dianei nu prea-i place.
    Compotul tau are o culoare foarte frumoasa.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai daca ii plac gutuile...Nici eu nu prea faceam pana l-a descoperit fiica mea( tot Diana), in camara bunicii!De atunci nu am mai scapat!Mai ales cel de cirese e preferat!Dar cum cireselul din gradina a facut fix 7 cirese...am apelat la capsuni, ca erau mai multe.Se pare ca reteta e foarte populara.E simpla si sanatoasa.Culoarea chiar e de la fructe!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mie imi place sa pastrez gustul si culoarea lor minunata si pentru iarna.Minunata compoturile tale!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Flory!Si gemurile tale sunt imbietoare!Noi facem mai des dulceturi, dar sunt cam cu mult zahar!Mi-as dori ceva light, cum propui tu!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere